Prensesin Yanıltılmasının Ardından BBC, Diana Röportajına Sorgulama Talimatı Verdi

LONDRA – 1995’te Galler Prensesi Diana ile olağanüstü samimi röportaj – Prens Charles ile “kalabalık” evliliğinden bahsettiği, kendi başına bir ilişkisini kabul etti ve çaresizliğinde “yaygın bulimia ”- İngiltere’yi salladı.

O zamanlar İngiliz gazeteciler tarafından “yüzyılın kepçesi” olarak selamlanan film, tahmini 23 milyon kişi tarafından görüntülendi ve BBC muhabiri Martin Bashir’i uluslararası bir profile fırlattı.

Ancak bu hafta, Bay Bashir’in röportajı nasıl güvence altına aldığına dair eski sorular, Pazartesi ve Salı günleri İngiliz ağı ITV’de yayınlanan ve Bay Bashir’in Diana’nın güvenini kazanmak ve onu ikna etmek için dürüst olmayan taktikler kullandığı iddiaları da dahil olmak üzere iki bölümlük bir belgeselde yeniden su yüzüne çıktı. görüşmeye.

Röportajı “Panorama” programıyla yayınlayan ve uluslararası hakları 1 dolara satan British Broadcasting Corporation. 6 milyon, iddialarla ilgili bağımsız soruşturma açacağını duyurdu.

Şirketin genel müdürü Tim Davie Pazartesi günü yaptığı açıklamada, “BBC bunu çok ciddiye alıyor ve gerçeğe ulaşmak istiyoruz” dedi. “Sağlam ve bağımsız bir soruşturma başlatma sürecindeyiz. ”

Şimdi BBC News’in din editörü olan Bay Bashir, geçmişte röportajı güvence altına almak için kullandığı taktikler hakkında daha önceki bir BBC iç soruşturmasında aklanacak sorularla karşı karşıya kaldı ve son iddialara yanıt veremedi çünkü kendisi hasta.

BBC, dörtlü kalp baypas ameliyatından ve yılın başlarında kasıldığı Covid-19 komplikasyonlarından kurtulduğunu bildirdi. Ne BBC ne de Bay Bashir hemen başka yorum yapmadı.

Röportaj sırasında Prens Charles’tan yasal olarak ayrılmış ancak henüz boşanmamış olan Diana, 1997’de Paris’te 36 yaşında bir araba kazasında öldü.

Eski bir BBC başkanı olan Michael Grade, şirket ile yaptığı bir radyo röportajında ​​iddiaları “çok, çok ciddi bir mesele” olarak nitelendirerek, “BBC gazeteciliğinin üzerinde kara bir bulutun asılı kaldığını söyledi. “

Röportaj, 1995’te yayınlanmadan önce bile, geniş çapta inceleme ve spekülasyon konusuydu. Ne kadar hassas olduğunun farkında olan BBC, röportajı öyle bir gizlilik içinde yürüttü ki, o zamanki başkanı Marmaduke Hussey’e, kraliçeye bekleyen bir hanımefendiye söyleyeceğinden korktuğu için söylendi. .

Yayınlandığı hafta sonu, Bay Bashir medyanın ezilmesinden kaçınmak için saklandı. Röportaj Kraliçe II. Elizabeth’in onayı olmadan yapıldı ve Buckingham Sarayı öfkelendi ve kraliyet ailesinin ülkenin kamu yayıncısıyla ilişkisini yeniden gözden geçirmesine yol açtı.

Diana’nın güvenini kazanmak için, prensesin yakınındaki kraliyet çalışanlarına casusluk yaptıkları için ödeme yapıldığını kanıtlayan, değiştirilmiş banka hesaplarının ortaya çıkması çok uzun sürmedi.

BBC bir soruşturma emri verdi ve 1996’da Bay Bashir, şirketin o zamanki haber şefi Tony Hall tarafından yanlış yapmaktan aklandı. Bay Hall daha sonra BBC’nin başına geçti ve bu yılın Ağustos ayında genel müdürü olarak emekli oldu.

Başka bir İngiliz ağı olan Channel 4’ün röportajı hakkında bir belgesel yöneten gazeteci Andy Webb’in Bilgi Özgürlüğü talebinde elde ettiği dahili belgeler, Bay Hall’un, yapımcı bir grafik tasarımcısı olan Matthias Wiessler’i cezalandırırken Bay Bashir’i akladığını gösteriyor değiştirilmiş banka ekstreleri.

ITV belgeselinde yer alan belgelere göre Bay Hall, Bay Bashir’in “derinden pişmanlık duyan” “dürüst bir adam” olmasına rağmen, Bay Wiessler’in medyaya konuştuğu için bir daha BBC’de çalışmayacağını söyledi. olaylar hakkında.

İlk kez halka açık bir şekilde konuşan Wiessler, ITV belgeseli için yaptığı bir röportajda, dahili belgelerin kendisinin bir günah keçisi kullanıldığını açıkça gösterdiğini söyledi. O, Bay Bashir’in kendisinden “çekim amaçlı sahne malzemesi olarak kullanılmak üzere banka ekstrelerini taklit etmesini istediğini” iddia etti. ”

Röportaj yayınlanana kadar ne için kullanıldığını bilmediğini söyledi. BBC yöneticilerine endişeleriyle ilgili yaklaştığında, medyaya konuşmaması konusunda uyarıldığını söyledi. Ancak Bay Bashir ile tatmin edici olmayan bir yüzleşmenin ardından, sonunda bir gazeteciyle konuştu ve bu da ilk araştırmanın başlamasına yardımcı oldu.

Bay Wiessler, “Bu hikayede sonbahar adamı olacak kişinin ben olduğumu açıkça hissettim” dedi. Kontratı yenilenmedi ve sonunda iş kuruduğunda endüstriden ayrıldı, dedi.

Bay Hall yaptığı açıklamada BBC radyosuna yaptığı açıklamada, orijinal araştırmanın prensesin yanlış yönlendirilip yönlendirilmediğine odaklandığını ve şirketin yeni soruşturmasının şüphesiz ortaya çıkan yeni sorunların yanında buna da bakacağını söyledi. Diğer yorum taleplerine hemen yanıt vermedi.

Yeni ifşaatlar, medyanın prensesle olan ilişkisine dair soruları yeniden canlandırdı ve kardeşi Earl Spencer’ın röportajın nasıl elde edildiğiyle ilgili soruları gündeme getiren sürekli bir kampanyasının ardından geldi.

Kont Twitter’da Pazar günü yaptığı açıklamada, “Martin Bashir’in, röportajı kız kardeşime yaptırmak için sahte banka hesap özetleri ve diğer sahtekarlıkları kullandığını biliyordum,” dedi ve BBC’nin sadece kısa süre önce bilmediğini, aynı zamanda “üstünü örttüğünü” de ekledi . ”

Bay Wiessler, ITV’ye bir özür dilemek istediğini ve o sırada BBC’nin üst düzey yönetimi, yapımcıları ve sunucularının “ne pahasına olursa olsun kendilerini koruduklarını söyledi. “

Salı günü BBC’ye Bay Bashir’in kamuya açık bir şekilde konuşması gerektiğini söyledi.

“Cevaplara sahip olan tek kişi o,” dedi.

%d blogcu bunu beğendi: